دوشنبه، آذر ۲۹، ۱۳۸۹

۵ نظر:

دارکووووب گفت...

سلام
خوبی قاسمی عزیز!
آقا به جان هر کی که بیشتر دوست داری! اصاً به حرمت چاه بابل ات، لینکها- ی خصوصاً تصویری- رو یه جایی که فیلتر نیست هم آپلود کن.
آپلود کردن فایل روی جایی مثل mediafire.com نه محددیت خاصی داره و نه هزینه ای.
عوض اش یک مفلوکِ محصورِ مثل من وامانده در این بی کَس آباد میتونه ببینتشون!

رضا قاسمی گفت...

راستش اين يکی کار راهنوز ياد نگرفته ام. اين ويدئو و بقيه ويدئوهايی هم که روی يوتوب است همه کار ديگران است. اميدوارم کسانی که بلدند همتی بکنند تا ماهم توی روی شما شرمنده نباشيم.

دارکووووب گفت...

برای دانلود کردن از یووتیوب میتونید از نرم افزار youtubedownloader و یا سایتهای مخصوص دانلود از یووتیوب- که با یه سرچ ساده تو گوگل میتونید پیداشون کنید- استفاده کنید. هر چند در صورت نصب داشتن نرم افزار دانلود منیجر، این نرم افزار خودبخود لینک ویدئو درحال پخش از این سایت رو میده بهتون.( البته اگر فیلتر نباشه :( )

در هر حال ممنون از اینکه پاسخ دادید!
روز خوش استاد ;)

Unknown گفت...

سلام آقای قاسمی
مصاحبه تان را گوش دادم. در مورد اصول اخلاقی نوشتن گفتید. نمی دانم ژانر ادبی creative nonfiction یا non-fiction romancée به فارسی چه ترجمه شده و آیا در ادبیات فارسی ما چنین اثری داریم یا نه. ببخشایید اگر سوالم خیلی بدیهی است ولی از سر نادانی است.
در رمان، نویسنده از حوادث و شخصیتهای زندگی واقعی اش الهام می گیرد و آنها را آنطور که می خواهد برای بیان مطلبش تغییر می دهد و به عبارتی شخصیت سازی می کند. در نتیجه با ایجاد فاصله ای که در یکی از مصاحبه هایتان به آن اشاره کردید، هویت اصلی آن افراد را مشخص نمی کند. ولی در ژانری که در بالا گفتم چه؟‌ چطور اصول اخلاقی نوشتن باید رعایت شود وقتی اساس این سبک بیان واقعیت است؟

این سوال را از این جهت می پرسم که به تازگی نوشتن وبلاگی را آغاز کرده ام و چون اول کارم، یک سری سوال در ذهنم هست برای سمت و سوق دادن نوشته هایم.

اگر جواب سوالم طولانی تر از حدی است که در کامنت بگنجد می توانید برایم ایمیل کنید.
با سپاس
آرتمیس

رضا قاسمی گفت...

دوست عزیز، اصول اخلاقی عام هستند.
از این گذشته، کسی که یک «ماجرای واقعی» را می نویسد ماجرانویس است نه داستان نویس. من دارم از ادبیات حرف می زنم، از رمان.